2016. szeptember 21., szerda

Dóri - Huszadik nap: Mit gondolsz, mennyire fontos az oktatás?

Irgum-burgum magamnak, tegnap jól elbambultam a 20. napról, pedig még az eszemben is volt, hogy el ne felejtsem megírni... csak aztán történt egy-két váratlan dolog tegnap, aminek köszönhetően összezavarodtam, és kibillentem az egyensúlyból, ezáltal írni is elfelejtettem. Na, sebaj, most itt vagyok!

Ritkán gondolkodom az oktatásról, az ilyen témák alól rendszerint kihúzom magam. Annyi bizonyos, hogy fontosnak tartom, kellenek az alapismeretek a gyerekeknek, számolás, helyesírás, stb. Ugyanakkor nagyon sok töltelék-tananyag van, amivel csak feleslegesen traktálják a tanulók agyát, ezzel nagyobb stressznek kitéve őket, és az ilyen anyagok nagy százalékára aztán nincs is szükségük az életben. A tanárok nem, vagy csak ritkán működnek együtt a diákokkal, inkább élet-halál uraként viselkednek - oké, aláírom, nem lehet egyszerű összefogni huszon-harmincegynéhány gyerek figyelmét. De azt például sosem felejtem el, hogy több tanárnál tapasztaltam a következőt: hangoztatták, hogy ha valamit nem értünk, mindenképpen szóljunk, hogy elmagyarázhassa. De ha valaki szólt, akkor azt a saját személye és oktatási tehetsége elleni sértésnek vette, majdhogynem szó szerint lehülyézte az illetőt. "Hogy nem lehet ezt érteni?!" rivallt rá, és magyarázat, segítség helyett összeszidta. Olyannal is volt dolgom, aki rendszeresen megalázott az osztály előtt, csak mert nem volt érzékem a matematikához.
Az oktatás maga tehát szerintem fontos, de nagyon sok mindent újra kellene gondolni a jelenlegi rendszerben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése